تلاش برای پاسداری از میراث نصف جهان

پایگاه آگاهی رسانی ائتلاف حامیان میراث اصفهان

شهردار اصفهان در آستانه استیضاح شورای شهر

دکتر غلامرضا شیران ، عضو شورای شهر اصفهان در مصاحبه با ماهنامه زندگی سالم ضمن انتقاد شدید به عملکرد شهرداری اصفهان و برخی از اعضای شورای شهر با صراحت کلام به تشریح برخی از اقدامات شهرداری اصفهان پرداخته اند. مصاحبه کامل ایشان را می توانید در شماره آبان ماه نشریه زندگی سالم (و یا اینجا) بخوانید. گفتنی است غلامرضا شیران که از لیست حامیان دولت به شورای شهر سوم راه یافته ، دکتری ترافیک داشته و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان است . وی همچنین در این مصاحبه خبر از استیضاح شهردار اصفهان داده است.

مطلب زیر در شماره 23 ماهنامه زندگی سالم قابل دسترسی است.

نویسنده : مجله زندگی سالم

فرق اساسی بین شهرداری‌های کشورهای در حال توسعه و کشورهای توسعه یافته، شیوه پرداختن به نوع خدمات است، پولی که مردم شهرهای ما می‌پردازند به مراتب بیشتر، اما در مقایسه با خدماتی که می‌گیرند بیشتر کمی است تا کیفی.
دکتر غلامرضا شیران، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اعلام این مطلب به خبرنگار زندگی سالم گفت: خدمات شهرداری‌ها در کشورهای توسعه یافته ( غرب ) خدماتی است که به کیفیت زندگی‌شان کمک می‌کند، یعنی بیشتر انسان محور، سلامت محور و تفریح محور است و به طور کلی مهم است که شهروندان فضایی داشته باشند که به آنان آرامش دهد و راضی باشند و من با سابقه 15 سال زندگی در آنجا، این خدمات مشتری محور را از نزدیک دیده‌ام که متأسفانه این موضوع جایش در کشور ما خیلی خالی است.
وی ادامه داد: در فرهنگ ما شهرداری‌ها و به طور کلی مدیریت‌های شهری به طرح‌های فیزیکی و راهبردی فکر می‌کنند و در این زمینه خیلی خشک عمل می‌کنند، به نظر من پرداختن به کیفیت زندگی مردم، رفتار، اخلاق، سلامت و شادی مردم ارزش خیلی بیشتری دارد تا ما بیاییم و طرح‌هایمان را فیزیکی تعریف کنیم.
دکتر شیران اضافه کرد: حتی در این طرح‌ها هم باید آسایش و آرامش شهروندان را در نظر بگیریم. مثلاً پارکی که می‌خواهیم بسازیم ببینیم چگونه این پارک با طبیعت شهروندان سازگار است، نه اینکه با بتن و سیمان بسازیم. نباید پولمان را دائم برایش برنامه داشته باشیم و هزینه کنیم؛ می‌توانیم برای کارهای اصلی‌تر و جالب‌تر هزینه کنیم، باید به شیوه درآمدها و هزینه‌ها توجه بیشتر کنیم تا توسعه، توسعه انسان محور و رفاه محور باشد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه با انتقاد از برنامه‌های رفاهی سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری افزود: مسابقات فرهنگی، ورزشی برای عده‌ای خاص است نه همه و بخصوص قشر مستضعف؛ این رفاه، رفاه عمومی نیست.


راهکارهای برنامه‌های عمران شهری
دکتر شیران به راهکار‌های برنامه‌های عمران شهری پرداخت و ادامه داد: شیوه نگرش مدیریت شهری باید عوض شود. طرح و کار سخت نباید محور باشد بلکه شاد کردن دل مردم محور باشد، باید اولویت‌های شهری ما مشخص شود، ببینیم مردم ما از چه چیزی رنج می‌برند و برنامه‌های عمرانی و فرهنگی‌‌مان را براساس آن تنظیم کنیم، پول‌های میلیاردی که در شهر اصفهان خرج می‌شود ( فقط خرج طرح‌های عمرانی می‌شود که برخی از آن‌ها اصلاً جایز نیست ما از کوچکترین مسائل شهری‌مان بازمانده‌ایم ) و در این راستا شورا منشوری دارد با عنوان منشور دوره سوم شورای اسلامی شهر اصفهان.
وی در ادامه به تعامل اعضای شورای شهر و شهردار و مدیرانش اشاره کرد و به برخی از مهمترین برنامه‌های این منشور پرداخت:
ایجاد حس تعاون و جلب مشارکت اقشار مختلف جامعه خصوصاً جوانان و بانوان و ایجاد نهادهای مردمی به منظور سرعت بخشیدن به امور و عدالت محوری در فرآیند تصمیم سازی ( چرا که تصمیمی که با نظر مردم نباشد ممکن است به بیراهه برود )– ضابطه‌بندی بیشتر در بکارگیری مدیران، کارکنان و سپردن مسئولیت در قبال لیاقت، تعهد، تخصص، شایستگی، قناعت، ساده زیستی، انضباط، صرفه‌جویی و پرهیز از تجمل‌گرایی- تأمین حقوق شهروندان در برخورداری از تفریحات سالم ( چرا که شهروندان ما فقط ساختمان، خیابان و پارک نیاز ندارند. ما باید برنامه‌های مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورا را فعال‌تر کنیم برای آسایش مردم )- برنامه‌ریزی برای استفاده بهتر و عادلانه شهروندان از مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی- ارتقاء فرهنگ شهروندان از طریق آموزش حقوق و تکالیف شهروندی- اهمیت دادن به مسائل ایمنی و زیست محیطی، حمل و نقل و ترافیک - تأمین نیازهای نسل حاضر و حفظ و حراست از دارایی‌ها و محیط زیست شهری برای نسل آینده ( ما اعتقاد نداریم که شهر برای الان هست. باید تلاش کرد که برای نسل‌های بعد هم برنامه‌های ما پایدار باشد [ توسعه پایدار ] )- تلاش برای ایمن و مقاوم‌سازی شهر و سازه‌های آن در برابر زلزله و بافت‌های فرسوده- گسترش پارک‌ها و فضای سبز.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: متأسفانه برخی مواقع اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان توان این را ندارند که برنامه‌های این منشور را از شهرداری بخواهند و برخی مواقع هم فرهنگ شهرداری‌ها با این برنامه‌ها همخوانی ندارد که مثال واضح آن برخورد بد کارمندان و نداشتن تعامل خوب با مردم، و این نشان می‌دهد که این کارمند فرهنگ لازم را ندارد و آموزش‌های لازم را فرا نگرفته است و به علت پشتیبانی که این کارمند دارد ممکن است هیچ وقت مورد مؤاخذه قرار نگیرد ولی ما در منشور شورا می‌گوییم ضابطه‌بندی بیشتر در بکارگیری کارکنان همچون لیاقت و تعهد.
عضو شورای سیاستگذاری ماهنامه زندگی سالم افزود: اگر کسی با پارتی‌بازی سر کار بیاید که متأسفانه خیلی‌هایشان را در شهرداری داریم و یک رسم بسیار بدی شده؛ به طوری که نیروهای مجرب، کارآزموده، متخصص و سابقه دار در شهرداری کنار گذاشته می‌شوند و نیرهای رابطه‌ای به کار گرفته می‌شوند، ما در مقابل این‌ها چه توقعی می‌توانیم داشته باشیم که بگوییم با مردم خوش برخورد باشید و برخی از آن‌ها در کمال پررویی جلوی این حرف ما می‌ایستند. آنجا که می‌گوییم در مقابل همکاران و در ارتباط با مردم تواضع و فروتنی داشته باشیم، ما در منشور می گوییم یک کارمند باید رئوف و متواضع باشد و برخوردش اسلامی باشد. ( افزایش اثربخشی و کارایی پرسنل و مسئولین مدیریت شهری به منظور خدمات‌رسانی حداکثر به مردم ) ما می‌خواهیم حداکثر خدمت را به مردم بکنیم و این نیاز به این است که منشور خود ما و گفته‌های آن توسط خود ما محترم شمرده شود. ما خودمان این منشور را نوشتیم ولی بسیاری از موارد این منشور توسط خود اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان زیر پا گذاشته می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اعتراض خود را نسبت به این مسئله بیان کرد و گفت: شهرداری‌ها از قدیم‌الایام خودشان را تافته جدابافته از مردم می‌دانستند و این طبیعت شهرداری‌هاست. گرفتن یک پست شهرداری نشانه تسخیر یک جای ویژه بوده است به خاطر این که از بسیاری از رفاه‌ها استفاده کنند و امیدوارم برنامه‌ها و ماده‌های این منشور به اعتقاد تمام اعضای شورای شهر برسد.

شورای شهر باید منتقد شهرداران باشد
دکتر شیران در ادامه با بیان اینکه خدمت کردن صادقانه به مردم در گروی کنار گذاشتن احساسات دوستانه کاری اعضای شورا با شهرداری است افزود: اعضای شورا وقتی می‌توانند از کارهای شهرداری انتقاد کنند که فقط ارتباط شغلی داشته باشند و من واقف به بسیاری از نابسامانی‌ها در خصوص ارتباطات فامیلی و دوستی هستم و امیدوارم این ارتباط‌ها به حداقل برسند.

تصرف املاک و مستغلات مردم بدون توافق و پرداخت وجه، قطعاً عملی خلاف شرع و قانون است
وی در ادامه با بیان این مطلب گفت: تمام هم و غم 11 عضو شورای اسلامی شهر اصفهان کمک به مردم است و تلاش می‌کنند که به نفع مردم قوانین را وضع کنند. آنجایی که ما خدمات شهری را ملزم می‌کنیم که در قبال خدمتشان، مبالغی را از مردم بگیرند به خاطر خود مردم است تا نیازهای آنان را با توجه به توان آنان و هزینه‌های شهری برآورده کنیم ولی برخی مواقع شهرداری‌ها به اشتباه و خودسرانه اقداماتی انجام می‌دهند.
وی، تصرف املاک و مستغلات مردم بدون توافق و پرداخت وجه را مغایر مواد چهار، هشت و نه لایحه قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک توسط شهرداری‌ها دانست و ادامه داد: آزادسازی، قانون دارد و بسیاری از شهرداری‌های اصفهان این قوانین را اجرا می‌کنند ولی مشکل ما آنجایی است که برخی مواقع شهرداری‌ها این قانون را دیر اجرا می‌کنند یا اجرا نمی‌کنند یا به نفع خودشان تغییر می‌دهند و این خلاف است و بارها هم تأکید و برخورد شده است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فقط اعضای شورای اسلامی شهر می‌توانند قوانین را بنا بر مصلحتی تغییر دهند ولی متأسفانه بسیاری از تغییرات شهرداری‌ها در جهت کسب درآمدهای بیشتر از مردم بوده است و بدانید تذکراتی هم به شهرداران مناطق داده شده است، اضافه کرد: این موارد، مواردی نیست که اعضای شورای شهر بی‌توجه بگذرند و نباید شهرداران فراموششان شود که منتخب شورا هستند و اعضای شورای شهر در مسئله نقض قانون و در مقابل تخلفات، اعضای شواری شهر محکم ایستاده‌اند و با شهرداران متخلف نیز برخورد جدی می‌شود.

ضرورت حاکمیت و نظارت استانداری بر عملکرد شورای شهر
وی در جواب سؤال خبرنگار زندگی سالم مبنی بر نظارت شورای اسلامی شهر بر شهرداران و اینکه آیا قطع حاکمیت استانداری بر شهرداران به نفع مردم است، گفت: با تجربه یک سال و نیم خدمت در شورای اسلامی شهر اصفهان پاسخ می‌دهم، اگر اعضای منتخب مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان نیتشان صد درصد مردمی باشد و منفعت گروهی و حزبی مد نظرشان نباشد، شورای شهر بهترین مکانی است که می‌تواند از حقوق مردم مواظبت کند و نظارت لازم را بر عملکرد شهرداری‌ها داشته باشد. ولی اگر منافع حزبی، قومی و شخصی در میان باشد، وظیفه دولت است که نظارت کند حتی بر عملکرد شوراها، اما به تجربه دیده‌ام که برخی مواقع متأسفانه اتفاقاتی می‌افتد که منافع حزبی، گروهی و شخصی هم مطرح می‌شود. اینجاست که باید قوه قوی‌تری نظارت بر عملکرد شورای شهر و شهرداری داشته باشد.
دکتر شیران ادامه داد: طبیعت شهرداری‌ها این است که هر طرف که منافعشان باشد آن طرف می‌روند. اگر ایراد از طرف شواری شهر باشد به استانداری پناه می‌برند و بالعکس. شهرداری‌ها به رسم عادت می‌خواهند کار خودشان را بکنند؛ نه اینکه بگویم خدمت سرلوحه کارشان نیست، بلکه به رسم عادت منفعتشان را می‌بینند و خوشبختانه هم دولت و هم شورای اسلامی شهر بر این موضوع واقفند و شهرداری‌ها امروزه هیچ چاره‌ای ندارند جز اینکه خدمت صادقانه کنند و من نگرانی‌ام بعضی مواقع این است که شورای شهر با شهرداری‌ها مصامحه کنند و این جای خطر دارد. ما وظیفه داریم قانون وضع کنیم و اجرا کنیم.

متروی اصفهان یک طرح صرفاً سیاسی است
در ادامه این نشست خبری دکتر شیران به مشکل ترافیک شهر اصفهان و راهکارهای حل آن پرداخت و گفت: برای حل مشکل ترافیک در منشور شورای اسلامی اصولی تعریف شده مثل مدیریت پیشرفته ترافیک – استفاده از فناوری‌های روز ( سامانه‌های هوشمند ترافیک و ... ) تا بتوان با تکیه بر این اصول و اجرای آن مشکل ترافیک اصفهان حل شود و به اعتقاد من، متأسفانه شهرداری اصفهان همچنان با توسل به کارهای فیزیکی سخت و بتونی سعی در حل مشکلات ترافیکی دارد.
این دکترای ترافیک در ادامه به راهکارهای حل این مشکل اشاره و تصریح کرد: شهر اصفهان باید به دو محدوده درون شهر و اطراف شهر تقسیم شود تا در هر قسمت بر حسب محدوده، مدیریت خاص اعمال شود و از مدیران باتجربه، خبره و متخصص استفاده کرد. باید مدیران ما در بحث ترافیک شهری آگاهی فنی داشته باشند نه اینکه به لحاظ تخصصی علاقه‌ای به کار نداشته باشند، باید در بکارگیری مدیران حمل و نقل و ترافیک شهری دقت شود و باید مشورت کرد و در بکارگیری این نیروها با خود من که متخصص و عضو شورای اسلامی شهر اصفهان است هماهنگ نمی‌شود و حتی لجبازی می‌شود و نتیجه کار این می‌شود که همه از هم گسیخته می‌شود و این نابسامانی‌ها را به خاطر کم‌اهمیتی اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان می‌بینم و اینکه در نیت‌های شهرداران تجدید نظر نمی‌کنند.
عضو شورای سیاستگذاری ماهنامه زندگی سالم ادامه داد: برای مثال بحث مترو؛ مترو یک مقوله ترافیکی 25 ساله است. اگر به آن در زمان خودش اهمیت داده می شد در زمان لازم به بهره‌برداری می‌رسید. متروی اصفهان یک طرح صرفاً سیاسی است و این که پیش نمی رود سیاسی‌کاری است. دوستان ما در اجرای طرح‌های شهر اصفهان دوست دارند کارهایی بکنند که مردم ببینند، کارهای روبنایی، تا در دید مردم باشند و با آن کارها، رأی جمع کنند. امیدوارم طرح‌های مهم مثل مترو هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد و مدیریت ترافیک مرکز شهر عملی شود و شهردار، مشاوران و کارمندان متخصص را به آنجا برساند که به نفع شهر گام بردارند و شورای شهر دست از حمایت بی چون و چرای خودشان بردارند، اگر قرار بود در بحث ترافیک بهینه کار شود حرف‌های متخصصان را اجرایی می‌کردند. تا زمانی که مشکلات اصلی مردم مثل حمل و نقل و ترافیک، مشکل اصلی شهرداری و شورای شهر نباشد این مشکلات پابرجاست. من به جرأت می‌توانم بگویم که دغدغه‌های مردم در بحث ترافیک، حمل و نقل، اتوبوسرانی، فضای سبز و هوای پاک دغدغه‌های مسئولین شهر ما نیست. چون از این مشکلات درک درستی ندارند، این مشکلات پابرجاست.

انتقاد از نحوه مدیریت اراضی در شهر اصفهان
وی در ادامه به بحث تغییر کاربری‌ها و وظایف کمیسیون ماده پنج شهرداری اشاره کرد و گفت: متأسفانه مدیریت اراضی در شهر اصفهان دچار مشکل است. یعنی کاربری‌ها خیلی عجولانه انجام می‌شود. آنچه که الان در کمیسیون ماده پنج اتفاق می‌افتد و الحمدالله این روزها بهتر شده این است که همه یک تصمیم را می‌گیرند. یعنی اگر تصمیم بگیرند زمینی را تصرف کنند به راحتی تصرف می‌کنند و بالعکس، اگر سازمان‌های اداری و تشکیلات دولتی استقلال کافی داشته باشند و شهرداری هم یک پنجم یا یک ششم کار باشد آن وقت تغییر کاربری‌ها به این سادگی انجام نمی‌شود. ولی وقتی وابستگی‌ها زیاد باشد؛ مثلاً رئیس یک قسمت قبلاً معاون شهردار بوده و یا ... و همه از شهرداری و شورای شهر نشئت می‌گیرند این مشکلات به قوت خود باقیست. باید در تصمیم‌گیری‌‌ها عدالت رعایت شود. چه برای قشر مستضعف، چه ثروتمند.
دکتر شیران در ادامه به توافقات مردم و شهرداری در طرح تعریض خیابان‌ها اشاره کرد و گفت: ما پرونده‌هایی را داریم که در این مبحث توافقات عجولانه‌ای شده است یا اینکه مالک پشیمان شده و ادعا می‌کند که وی را فریب داده‌اند یا قولی دادند و عمل نشده. همه این مسائل ناشی از این است که ضابطه درستی در کار نبوده است. مسئله توافقات شهرداری با مردم از توافقات مهمی است. در این زمینه یکی از مشکلات مردم و اینکه شورای اسلامی هم خیلی ارباب رجوع داشته، بحث توافقات است که برخی مواقع سلیقه‌ای عمل شده و از یک چهارچوب خاص و ضابطه‌بندی تبعیت نمی‌کند. حتی مبالغی که می‌خواهند بدهند یا بگیرند بیشتر توافقی است و ضابطه چندانی ندارد. چون طرح‌ها از یک طرح جامع و تفضیلی برخوردارند موقعی شهرداری می‌تواند تخلف کند که اصلاحیه‌ای را در این طرح بزنند تا در آن ملک دخل و تصرف کند و طبیعی است که در چنین مواقعی در حق مردم ظلم می‌شود و ما یک موردی داشته‌ایم و اجازه ندادیم این اتفاق بیفتد.

نگرانی نسبت به وجود کارگاه‌های فنی، خدماتی مزاحم در محدوده شهر ها
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به معضل مهم و جدی شهر اصفهان در خصوص کارگاه‌های فنی، خدماتی مزاحم و حادثه ساز هم بی توجه نگذشت و گفت: برخی مواقع ما در طرح‌های عمرانی، ضعف فرهنگی داریم؛ یعنی آنقدر درگیر خود طرح می‌شویم که به جوانب دقت نمی‌کنیم و به شعار ایمنی بعد کار توجهی نمی‌شود. باید تدابیری برای کیفیت نظارت بر طرح‌ها اندیشیده شود تا ایمنی کار هم مد نظر گرفته شود. بحث مدیریت خطر و فرهنگ آن در شهر اصفهان خیلی ضعیف است. بنده هم به عنوان یکی از اعضای شورای شهر خیلی موفق نبوده‌ام که دیگر اعضاء و شهرداری را متقاعد کنم که قبل از کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی میلیاردی، در بحث انحراف ترافیک، ایمنی ساختمان‌ها و خط‌کشی‌های موقت، پاکسازی منطقه، عابران پیاده، دسترسی دوچرخه‌سواران، موتورسواران و خودروها پیش‌بینی‌های لازم شود. ضعف بزرگی وجود دارد که مردم در اجرای برخی طرح‌های عمرانی عبور و مرورشان با مشکل روبرو می‌شود ولی چه کنم که شهر ما با بی‌انضباطی بزرگ شده و تغییر و تحول دادن در این کارها سخت و نیاز به زمان دارد. من به سهم خودم در این یک سال و نیم گفتم، نوشتم، تبدیل به طرحش کردم ولی موافقتی در این برنامه‌ها نبوده است.

شهرداری نسبت به حفظ سلامت شهروندان بی‌توجه است
وی در ادامه به استناد بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، شهرداری اصفهان را موظف دانست که برای حفظ سلامت شهروندان، در رفع خطر از دیوارهای شکسته و حادثه‌ساز گام بردارد و چاله‌ها را بپوشاند. اما به این نکته اشاره کرد که شهرداران بیشتر همّ و غمشان چه در دروه‌‌های قبل و الان در جلوه دادن به کارهای روبنایی است، که بگویند ما اینجا هستیم تا مردم ببینند. چاله‌ای که همه نمی توانند ببینند، شهرداری هم اهمیت نمی‌دهد و این ضعف است. این درک و معرفت باید در مدیران شهری ما باشد تا به فکر پر کردن چاله‌ها باشند. امیدواریم چاله‌های مدیریت شهری هم پر شود.

شهرداری اصفهان تبدیل به یک حزب سیاسی شده است
دکتر شیران اضافه کرد: اگر شهرداری به وظایف خود عمل کند، همه مشکلاتش حل می‌شود. مجموعه شهرداری اصفهان در حالت کنونی توجهی به وظایف اصلی خودشان ندارند و مدیرانشان بعضاً سیاسی هستند و تمام تلاششان این است که اقدامات خاصی انجام دهند. به نظر من به اصل خدمت کمتر توجه می‌کنند. من آرزو می‌کنم که شهردار شهرمان یک شهردار خدماتی باشد، شهرداری که خدمت به شهر مأموریت اصلی‌اش باشد؛ نه یک مدیر و حزب سیاسی. تا وقتی که شهرداری صد درصد خدماتی نشود و خدمت سرلوحه کارش نباشد تمام شعارهایش بیهوده است و امیدوارم اعضای شورای شهر این مهم را توجه کنند که کار سیاسی از کار خدماتی جدا است. سیاسی کاری در شهرداری جایگاهی ندارد، شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان مکلف است که به همه شهروندانش با هر عقیده، مرام و مذهبی خدمات صد درصدی بدهد و حواسش فقط به خدمت کردن و ضوابط خدمت باشد.
عضو شورای سیاستگذاری ماهنامه زندگی سالم ادامه داد: شهرداری در سد معابر برخی مواقع سهل‌انگاری می‌کند و در قطع درختان و از بین بردن فضای سبز هم توجیهشان این است که این طرح‌ها از قبل تعریف شده است. شهرداری مشکلات مردم را به درستی اولویت بندی نکرده است. نداشتن رادیو شهری مشکل ما نیست، رادیوی شهری تبلیغاتی و سیاسی است. روزنامه اصفهان زیبا، روزنامه شهرداری فقط اقدامات مثبت شهرداری را می‌نویسد ولی حقایق شهرداری را عنوان نمی‌کند. چرا که صد درصد در تسخیر شهرداری است. شهرداری به ساخت و ساز اهمیت می‌دهد و مردم هم همینطور. دیگر به فکر احداث بازار میوه و تره بار و ... نیستند.
شهرداری به استقبال ساخت و ساز می‌رود اما آلودگی صوتی و هوایی را نمی‌بیند. مشکل آلودگی هوای اصفهان بیشتر از تهران است و امسال هم برای کنترل آلودگی هوا و صوتی 300 میلیون تومان بودجه تصویب کردیم ولی هنوز اجرایی نشده است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان تصریح کرد: شهرداری اصفهان متأسفانه به نیروهای حامی دولت ( دولت پرتلاش و انقلابی ) توجهی ندارد. درست که این دولت هم اشتباهاتی دارد ولی خالصانه خدمت می‌کند؛ ولی به نیروهای متخصص حامی دولت اعتقادی ندارند. من به این نتیجه رسیده‌ام و اعتقاد دارم که یک شهردار باید فقط چهار سال خدمت کند برای این که به تدریج باورشان شود که باید حرف‌شنوی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان داشته باشند. شهرداری که از قبل از دوره شورای اسلامی حاضر بوده باشد، فکر برتری‌جویی نسبت به اعضاء دارد و باید شهردار و کابینه شهرداری اصفهان عوض شود و من صد درصد به این مسئله معتقدم، نظر برخی از اعضای شورای شهر اصفهان هم هست ولی راحت نمی‌توانند نظرات خود را بیان کنند و برخی کارمندان شهرداری هم از ما تقاضا داشته‌اند که در مدیریت شهری تغییری داده شود و تحولی ایجاد شود تا به بقیه هم فرصت داده شود تا هنر خود را نشان دهند.

************

لینک مستقیم روی سایت زندگی سالم:

http://www.zendegisalem.ir/Journal/Show_Items_Desc.aspx?Item_No=922

    پيام شما ()